Megatrendeistä apua liiketoiminnan kehittämiseen 25.10.2017 klo 17.30-20.30
Kenelle: Kaikille, jotka ovat kiinnostuneita oman liiketoiminnan kehittämisestä… vähittäiskauppiaat, myymäläpäälliköt, matkailu-ja ravintola-alan toimijat, verkossa ja kivijalassa varaa aika kalenteriisi ja ilmoittaudu workshopiin!
Paikka: Centria-ammattikorkeakoulu, Talonpojankatu 2, Kokkola
Hinta: 80 eur alv 0%
Myymälä on media, media on myymälä, AR, VR, AI, 360, 3D, Lohkoketju, Retailtainment, Experience Economy, Insta Ready Retail… sanoja vilisee verkossa ja printtimediassa. Mistä oikein on kyse? Ja miten pysyä kiihtyvässä kehityksessä mukana?
Kuluttajat ovat tietoisia tulevasta ja siitä mitä haluavat, seuraamalla trendejä pystyt reagoimaan kuluttajakäyttäytymisen suunnan muutoksiin. Pokemon Go oli loistava esimerkki trendistä, joka tuli nopeasti globaaliksi. Miten se kosketti kahviloita, ravintoloita ja kaupan toimijoita? Miten sitä olisi pitänyt hyödyntää?
Osallistu työpajaan, jossa pääset kuulemaan kaupan ja palvelualan megatrendeistä sekä ideoimaan ja työstämään niitä omaan liiketoimintaasi.
Workshopissa:
- ideoidaan megatrendikorttien avulla sitä, miten megatrendejä voisi hyödyntää omaan liiketoimintaan
- tutustutaan ilmaiseen Blippar sovelluk-seen, jonka avulla voi luoda lisättyä todellisuutta vaikkapa mainoslehtiseen
- tutustutaan siihen, miten voidaan ottaa 360 videoita mobillisovelluksella
- testaillaan VR -laseja ja pohditaan niiden mahdollisuuksia
- testaillaan Facebook messengerin chat-botteja
- millainen on monikanavainen kampanja? Ja miten se tehdään?
Työpajan vetäjänä toimii Anna Juusela (Yanca Oy Ltd), joka auttaa yrittäjiä vähittäiskaupassa (verkossa ja kivijalassa) menestymään.